Operations & maintaining

MONITORING SCADA

Zdalny monitoring pracy farmy fotowoltaicznej realizowany za pośrednictwem dedykowanego systemu SCADA:

  • stały monitoring najważniejszych parametrów pracy farmy,
  • analiza danych, optymalizacja ustawień oraz wykrywanie potencjalnych awarii,
  • optymalna organizacja pracy zespołów serwisowych,
  • prognozowanie produkcji.

MONITORING WIZYJNY

Monitoring wizyjny farmy w celu identyfikacji potencjalnych zagrożeń związanych z ingerencją na jej teren osób trzecich:

  • 24 godzinny monitoring wizyjny farmy,
  • współpraca z licencjonowaną agencją ochrony,
  • identyfikacja zgłoszeń alarmowych.

WSPÓŁPRACA Z OSD

Współpraca z właściwym Operatorem Sieci Dystrybucyjnej we wdrażaniu wymaganych procedur oraz aktualnych przepisów prawa.

OBSŁUGA ADMINISTRACYJNA

Obsługa spółki celowej w zakresie podstawowych czynności:

  • wynajem adresu korespondencyjnego dla spółki,
  • prowadzenie i organizacja biura,
  • obsługa bieżącej korespondencji oraz archiwizacja,
  • przygotowywanie wzorów pism do urzędów, sądu, księgowości itp.
  • wystawianie bieżących faktur oraz dokonywanie płatności na rzecz podmiotów trzecich,
  • współpraca z biurem rachunkowym.

Obsługa księgowa SPV

OBSŁUGA UBEZPIECZEŃ

Pełna i kompleksowa obsługa związana z ubezpieczeniem farmy fotowoltaicznej:

  • ofertowanie ubezpieczeń na warunkach posiadanej Umowy Generalnej z TU,
  • administrowanie polisą ubezpieczeniową,
  • obsługa szkód.

WSPÓŁPRACA Z INSTERESARIUSZAMI

Bieżąca i stała współpraca z interesariuszami spółki w zakresie:

  • obowiązki sprawozdawcze Urzędu Regulacji Energetyki oraz sprawy związane z realizacją zapisów posiadanej koncesji/wpisu do rejestru MIOZE,
  • obsługa umowy dystrybucyjnej,
  • obsługa umów sprzedaży oraz zakupu energii elektrycznej,
  • pozyskiwanie ofert i negocjowanie warunków umów na sprzedaż i zakup energii elektrycznej,
  • obsługa instalacji w systemie aukcyjnym przed Zarządcą Rozliczeń S. A.

USŁUGI SERWISOWE

Serwis prewencyjny obejmuje wykonanie raz w roku planowanych przeglądów zgodnie z warunkami gwarancyjnymi lub na podstawie określonych standardów Ergo24 w celu utrzymania optymalnej pracy urządzeń oraz zmniejszenia prawdopodobieństwa uszkodzenia lub pogorszenia stanu farmy. W skład czynności wchodzą:

  • przegląd inwerterów,
  • przegląd stacji transformatorowej.

 

Serwis interwencyjny obejmuje działania realizowane w trybie nieplanowanym i podejmowane w celu usunięcia awarii oraz uszkodzeń wykrytych podczas inspekcji lub przez system zdalnego monitoringu.

Z każdej, nie zależne od rodzaju, interwencji serwisowej przygotowywane są raporty zwierające informacje o wykonanych czynnościach, uwagach i zaleceniach.

USŁUGI UTRZYMANIA TERENU I INFRASTRUKTURY

Cała gama usług mająca na celu utrzymania farmy w jak najlepszym stanie a jednocześnie pozwalająca zapewnić maksymalną efektywność instalacji:

  • koszenie trawy na farmie (dwa razy w roku),
  • kontrola konstrukcji stołów pod kątem stanu technicznego oraz oceny oddziaływania warunków atmosferycznych (raz w roku),
  • kontrola paneli fotowoltaicznych pod kątem stanu technicznego, ew. uszkodzeń i prawidłowości połączeń (raz w roku),
  • kontrola systemu alarmowego i monitoringu wizyjnego (dwa razy w roku),
  • modyfikacje i przebudowa farmy na zlecenie.

ZARZĄDZANIE GWARANCJAMI

Obsługa gwarancji udzielonych przez producentów urządzeń wchodzących w skład instalacji farmy.

RAPORTOWANIE

Przygotowywanie raportów miesięcznych z pracy i obsługi farmy.

MAGAZYN CZĘŚCI ZAMIENNYCH

Gwarancja dostępu do części zamiennych urządzeń wchodzących skład farmy, w celu optymalizacji czasu koniecznych napraw.
Zakres i budżet magazynu ustalany jest indywidualnie na życzenie Klienta.